پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151396
سياست کاهش نرخ سود بانکي درست نبود/ فساد در حوزه پرداخت تسهيلات بالاست
تاریخ انتشار : 1394/02/16 09:15:24
نمایش : 1265
عضو هيات علمي دانشگاه علامه‌طباطبايي گفت: هم‌اکنون براي گرفتن تسهيلات بانکي صفي طولاني وجود دارد و متقاضيان حتي رشوه مي‌دهند تا بتوانند تسهيلات عمده بگيرند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جمشيد پژويان در گفت‌وگو با « افکارنيوز» درباره سياست دولت مبني بر کاهش نرخ سود بانکي گفت: به اعتقاد من کاهش نرخ سود بانکي يک سياست درستي نبوده است؛ چراکه به طور معمول در شرايطي بانک‌ها نرخ سود را پايين مي‌آورند که تقاضا براي تسهيلات نباشد و برعکس سپرده‌ها در بانک‌ها جمع شده باشند.

وي عنوان کرد: اين در حالي است که ما در شرايطي هستيم که براي گرفتن تسهيلات صفي طولاني وجود دارد و متقاضيان حتي رشوه مي‌دهند براي اين‌که بتوانند تسهيلات عمده بگيرند؛ اين همه فساد اقتصادي هم از اين‌جا شروع مي‌شود.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه‌طباطبايي با بيان اين‌که در حال حاضر متقاضي براي دريافت تسهيلات با همين نرخ هم وجود دارد، متذکر شد: اين‌که اين تسهيلات به بخش صنعت نمي‌رود، به دليل اين است که بازده بخش صنعت حدود ۶، ۷ درصد است و تا زماني که بازده بخش تجارت و بساز و بفروشي ۳۰۰، ۴۰۰ درصد است، پول به اين بخش‌ها خواهد رفت.

پژويان ادامه داد: همچنين بانک‌ها با ترفندهاي مختلف سود سپرده‌ها را زياد مي‌کردند که بتوانند منابع را جمع کنند؛ اين در حالي است که با کاري که ما کرديم، فساد براي گرفتن تسهيلات بيشتر مي‌شود و مقداري از سپرده‌ها هم از بانک‌ها خارج مي‌شوند.

وي خاطرنشان کرد: ما اصلا نمي‌توانيم بگوييم اين سياست، سياستي متناسب و درست بوده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html